Lintje voor Carel!

gepubliceerd op 26 april 2024

Het heeft Zijne Majesteit de Koning behaagd Carel Piguillet te benoemen tot lid in de Orde van Oranje-Nassau!

Voor zijn verdiensten voor de Koninklijke Harmoniekapel Delft als dirigent van de Kleine Harmonie, zijn vrijwilligerswerk voor de Taptoe Delft en inzet voor Muziekvereniging Caecilia Schipluiden is hij vandaag koninklijk onderscheiden!

Een bijzonder telefoontje

Het nieuws komt voor Carel als een enorme verrassing. Hij heeft het nooit zien aankomen dat hij voor zijn muzikale inzet in Delft en omstreken, dit jaar beloond is met een lintje. Gezien zijn gezondheid kreeg hij het nieuws te horen in een last-minute koninklijk versierde familiekamer van het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft. Onder de aanwezigheid van zijn directe familie, bestuurslid en goede vriend Ton en oud-voorzitter Rik kreeg hij een heel bijzonder telefoontje van onze burgemeester Marja van Bijsterveldt. Op een later tijdstip zal hij officieel het lintje opgespeld krijgen.

Erelid

Carel is eerder in 2022 benoemd tot erelid van de Koninklijke Harmoniekapel Delft. Trots en dankbaar zijn we op wat hij betekent heeft voor onze vereniging en ook daarbuiten, zoals voor de Taptoe en onze collega muzikanten in Schipluiden.

Bestuurswissel en jubilarissen