Kerstconcert Delft

gepubliceerd op 22 december 2022

Kerstfeest met de Harmoniekapel! Op 17 december gaven alle de drie de orkesten een kerstconcert in de Nieuwe Kerk in Delft. Het was een sfeervolle avond waarbij het in grote getale aanwezige publiek mee kon swingen met bekende liedjes, zoals Winter Wonderland en Jingle Bell Rock.

Op 17 december 2022 heeft de Harmoniekapel een sfeervol kerstconcert in Delft gegeven. Een primeur voor onze vereniging, want voor het eerst spelen onze drie orkesten samen één concert: Jong KHD, Kleine Harmonie en de Kapel. In de Nieuwe Kerk speelden zij de mooiste melodieën die de donkere dagen ons te bieden hebben.

Het kerstconcert werd gegeven als een van de afsluiters van de lichtjesweek Delft. Burgemeester Marja van Bijsterveldt was aanwezig en heette het publiek een warm welkom met een mooie kerstboodschap.

Vervolgens heeft Jong KHD het concert afgetrapt met het toepasselijke ‘A Christmas Fanfare’ en ‘The Name is Claus.. Santa Claus’, waarin ook James Bond nog even voorbij kwam. Zij werden opgevolgd door de Kleine Harmonie die het publiek liet swingen op bekende kerstliedjes als ‘All I want for Christmas’ en ‘Do they know it’s Christmas’. Tijdens kerst moet er natuurlijk ook samen gezongen worden! Zo kon het publiek meezingen met de Kapel met ‘Christmas Night’. Maar ook onze eigen Anne Oerlemans (klarinettist van de Kapel) heeft onder begeleiding van het orkest ‘Have yourself a merry little Christmas’ ten gehore gebracht.

We kunnen terugkijken op een mooie avond om de kerst mee in te luiden.

De KHD kijkt er naar uit om Kerstconcert Delft een traditie te maken. Hopelijk zien we u volgend jaar weer in de mooie setting van de Nieuwe Kerk. Schrijft u zaterdag 16 december 2023 alvast in uw agenda?

De Koninklijke Harmoniekapel Delft wenst u hele fijne feestdagen en ziet u graag volgend jaar weer op een van onze concerten! 🎄🎅

Projectzangers en -muzikanten gezocht voor symfonie Planet Earth
Paul van Gils is onze nieuwe dirigent