In Memoriam: Ludo Broos

gepubliceerd op 23 februari 2022

3 mei 1965 - 23 februari 2022

Met veel verdriet nemen wij afscheid van onze basklarinettist Ludo Broos. Een zeer geliefd en gewaardeerd lid van onze vereniging. Ludo zal gemist worden. Op muzikaal vlak, maar vooral ook als mens. Altijd goedlachs, in voor een grap en nooit te beroerd om zijn handen uit de mouwen te steken.

Ludo was iemand op wie we altijd konden rekenen. Hij was er altijd voor de vereniging. Wij mochten regelmatig genieten van zijn kook- en brouwkunsten. Zo maakte hij altijd oliebollen voor onze nieuwjaarsbijeenkomsten en soep voor onze repetitiedagen. En menig speciaal biertje met een ludieke naam.

Dat iedereen Ludo een warm hart toedraagt werd eens te meer overduidelijk na een oproep om een huiskamerconcert te organiseren door twee collega basklarinettisten. Met een crowdfunding actie bij onze leden en zelfs oud-collega’s werd het bedrag moeiteloos bij elkaar verzameld. Ludo en zijn familie hebben hier intens van genoten.

De basklarinet was Ludo’s grote passie. Hij heeft het altijd top gehad bij de Koninklijke Harmoniekapel Delft, zo zei hij altijd. Tot zijn vingers niet meer mee wilden werken. Toen focuste Ludo op zijn andere passie, het bronsgieten. Wat resulteerde in een ontzettend mooie onthulling van het kunstwerk “Vruchtbare Grond 2.0” in Delfgauw, wat hij samen met zijn vriend Rob maakte.

Wat zijn we trots op Ludo’s passie en doorzettingsvermogen en blij dat wij hem in ons midden mochten hebben.

De leden van zijn muziekvereniging,

Koninklijke Harmoniekapel Delft

Games in Concert Kaartverkoop