De KHD gaat door!

gepubliceerd op 13 maart 2021

De Koninklijke Harmoniekapel Delft gaat digitaal dóór met repeteren! Elke woensdag hebben we gasten zoals componisten, krijgen we muzikale uitleg en repeteren we met clicktrack. Na de repetitie wordt er zelfs virtueel geborreld.

Een van onze mooie resultaten is een huiskamerconcert van Hymn of Brotherhood. Door onze leden thuis ingespeeld en daarna samengevoegd tot een prachtig resultaat:

Traditie getrouw is de KHD ook altijd aanwezig in ons eigen Delft op Koningsdag. En dit jaar natuurlijk weer! In een iets anders format dan wat jullie gewend zijn, namelijk in de officiële Koningsdag livestream georganiseerd door de gemeente Delft. Geniet van het Wilhelmus vanuit de huiskamer van onze leden:

Zoals je ziet is onze vereniging nog steeds lekker actief, zelfs in deze rare tijden.

Als klap op de vuurpijl hebben we onlangs de opname van ons "eigen" muziekstuk Lux Futura gepubliceerd. Lux Futura is in 2019 in wereldpremière gegaan in de prachtige setting van de Nieuwe Kerk in Delft. Na het winnen van de prijs voor beste nieuwe compositie wereldwijd van WASBE (World Association for Symphonic Bands and Ensembles) kunt u nu zelf nog een keer genieten van Lux Futura:

Open Monumentendag '21
Vlammen in Veldhoven