Ideeën muziekstuk voor Delft

gepubliceerd op 11 oktober 2018

Wat mag er volgens jou niet ontbreken in een muziekstuk over Delft?

Een muziekstuk met een glimp uit het verleden en een blik op de toekomst – het muzikale visitekaartje van Delft. De Koninklijke Harmoniekapel Delft (KHD) laat een muziekstuk componeren speciaal voor het themajaar Delft & de Gouden Eeuw. Van grootse Delftse schilders tot aan de Hyperloop, het wordt een werk dat de veelzijdigheid van Delft omvat en een muziekstuk voor en door de stad.

Wat mag er dan volgens de Delftenaren in deze compositie niet ontbreken? De knallen van het pistool van Balthasar Gerards? Een rinkelende tram langs de Poptahof? De gierende wind rond de faculteit EWI op de TU Delft campus? Laat het ons weten door ons te mailen op delftsemeesters@harmoniedelft.nl. Wij sturen alle ideeën door naar de componist, Kevin Houben.

En zet alvast in de agenda: op 11 mei 2019 is de wereldpremière in de Nieuwe Kerk en op 25 mei de publiekspremière (gratis), in Delft natuurlijk.

De componist: Kevin Houben

De internationaal toonaangevende componist Kevin Houben gaat de compositie schrijven. Zijn eerste ‘stadssymfonie’ voor de stad Peer (België) is afgelopen juni met groot succes ook in Parijs uitgevoerd, na een wereldpremière in 2017 door het nationale symfonieorkest van België. Daarnaast zijn stukken van zijn hand uitgevoerd tijdens het dancefestival Tomorrowland, maar ook tijdens het grootste wereldmuziekfestival WMC in Kerkrade. Juist de combinatie van symfonische en moderne klanken maakt hem tot de perfecte componist voor het Delftse stuk.

KH geeft sfeervol operaconcert
KH te gast bij Abtswoude bloeit!