KH geeft sfeervol operaconcert

gepubliceerd op 18 november 2018

Op zondagmiddag 11 november gaf de Kleine Harmonie een najaarsconcert dat helemaal in het teken stond van opera. Het concert was in de sfeervolle theaterzaal van ‘X’-TU Delft die perfect bij het thema paste. Onze voorzitter Thijs Perenboom verzorgde de presentatie. Met gevoel voor humor en kennis van zaken sprak hij alle onderdelen van het programma aan het elkaar. Hij nam het publiek mee op de muziekreis die de Kleine Harmonie door operaland maakte. Het publiek kon tijdens de gespeelde stukken genieten van bijpassende beelden die op een groot scherm achter het orkest werden geprojecteerd.

Speciaal voor dit concert werd door de presentator de dirigent Don Carlo Piguilletti aangekondigd, een goede bekende van onze eigen Carel Piguillet. Het concert werd verassend geopend door de trompetsectie met de Aïda Hymne and Triumphal March. De trompetsectie opende het concert onverwacht staande achter het publiek. Na de Pirates of Penzance speelde de Kleine Harmonie de sprankelende Spaanse melodieën van Carmen en de Habanera. Jikke van Oyen speelde een prachtige fluitsolo in de Habanera. Zij werd daarvoor door de presentator uitgeroepen tot De Diva van het concert en kreeg de daarbij behorende versierselen uitgereikt. Met Puccini, en in het bijzonder het prachtige Nessun Doma van Turandot eindigde het programma van de Kleine Harmonie voor de pauze. Het blaaskwintet Kwintvlaag nam het daarna over van de Kleine Harmonie en speelde twee hele mooie stukken die goed bij het programma aansloten: het Bloemenduet uit Lakmé en de Ouverture van L’Italiana in Ageri. Het publiek reageerde enthousiast op dit geslaagde intermezzo.

Delftse Meesters
Ideeën muziekstuk voor Delft