KH te gast bij Abtswoude bloeit!

gepubliceerd op 29 september 2018

Op zaterdagmiddag 22 september heeft de Kleine Harmonie een concert gegeven bij Abtswoude bloeit. In het voormalige verzorgingstehuis aan de Aart van der Leeuwlaan wonen sinds kort studenten, senioren en cliënten van Stichting PerspeKtief onder één dak. Een mooi initiatief! En omdat het ook nog eens Burendag was, kon een muzikale omlijsting uiteraard niet ontbreken.

Abtswoude bloeit beschikt over een mooie tuin waar het concert zou plaatsvinden. Toen we van tevoren ons slagwerk en andere benodigdheden aan het inladen waren voor vervoer, kwamen de eerste regendruppels echter al naar beneden. Bij aankomst op de locatie kwam de regen met bakken uit de hemel. Gelukkig had de VAK, die de organisatie van dit concert in handen had, met alle scenario’s rekening gehouden. We konden daarom prima terecht in een centrale zaal, waar de stoelen voor het publiek al klaar stonden. Even later zaten wij ook klaar en stroomde het publiek binnen: tijd om te gaan spelen!

Omdat we afgelopen zomer met beide orkesten van de KHD op concertreis zijn geweest naar Estland en Letland, brachten we voor de pauze diverse hoogtepunten van dit repertoire nog één keer ten gehore. Het Concerto d’Amore en de Estste volksmuziek van Land of the Cornflower vielen zeer goed in de smaak bij ons publiek. Hierna volgde een primeur. Ter voorbereiding op ons najaarsconcert van 4 november, met opera als thema, werd er alvast een tipje van de sluier opgelicht met enkele stukken in dit thema. Grote complimenten voor onze fluitiste Jikke voor een prachtige solo in de Habanera uit Carmen!

Na al deze sierlijke klanken was het even tijd voor een welverdiende pauze. Nadat diverse leden een behoorlijk aantal verse stroopwafels uit Abtswoude hadden verorberd, beet het ensemble Work in Progress (WIP) het spits af na de pauze. De twee saxen, fluit en cajon stonden garant voor een serie swingende en herkenbare tunes. Na een welverdiend applaus sloot de rest van het orkest aan voor het vervolg van het programma, met diverse hoogtepunten uit de popmuziek. Toen ten slotte de laatste klanken van de vrolijke mars uit The Longest Day hadden geklonken, keerde het publiek vol enthousiasme weer huiswaarts. Daar doen we het voor!

Ook wij hebben erg genoten van het concert, dat financieel mogelijk is gemaakt door de Lions Club Delft. Ben je nieuwsgierig naar het vervolg van ons opera-avontuur? Reserveer dan zondagmiddag 4 november vast in je agenda voor ons najaarsconcert in dit thema. Meer informatie hierover volgt binnenkort. Tot dan!

Ideeën muziekstuk voor Delft
Delft krijgt een eigen muziekstuk