Meespelen

We kunnen ons voorstellen dat het je wat lijkt om mee te komen spelen bij onze gezellige vereniging! Je bent van harte welkom om langs te komen bij een repetitie van één van beide orkesten. Neem dan van te voren even contact op met onze secretaris via secretaris@harmoniedelft.nl.

De Kapel en de Kleine Harmonie verschillen vooral op muzikaal en technisch niveau. Ook is er enig verschil in muziekkeuze. De Kapel is op muzikaal gebied ambitieus en is voor gevorderde muzikanten (minimaal HaFaBra B-diploma). Bij de Kleine Harmonie staat het plezier van samen muziek maken voorop en kan je na enkele jaren les meespelen (ongeveer HaFaBra A-diploma). Sommige muzikanten verruilen in de loop van de tijd de Kleine Harmonie voor de Kapel (of andersom). Ook spelen sommige leden bij beide orkesten.

Waar en wanneer

Het hoogtepunt van de week! De repetitie. En natuurlijk de borrel na afloop…

De repetities van de Kapel zijn elke woensdagavond van 20.00 tot 22.15 uur (met pauze) in de gymzaal van het Stanislascollege aan de Krakeelpolderweg 1 in Delft. De repetities van de Kleine Harmonie zijn daar ook, elke donderdagavond van 19.45 tot 21.45 uur (met pauze). De deur van de school (aan het schoolplein) is tijdens de repetitie gesloten, dus zorg wel dat je er ruim voor aanvang van de repetitie bent.

Een paar keer per jaar hebben we repetitiedagen. Vaak repeteren we op zo’n dag ook per sectie of per groep, bijvoorbeeld het koper. De lunch op deze dagen maken de leden vaak zelf, heerlijke baksels, soep of broodjes.

KHD’er worden?

Heb je de smaak te pakken? Het is gebruikelijk om bij ons 3 à 4 repetities op proef mee te spelen, zodat je een goede indruk krijgt van het niveau en de sfeer van de vereniging. Bovendien kunnen wij op deze manier goed met jou kennismaken. Ook kan de dirigent horen of je het gewenste niveau hebt (vaak wordt hierover ook nog een ervaren muzikant uit de sectie gepolst). Voor de Kapel kan er nog een proefspel in de vorm van een sectierepetitie volgen.

Vacatures

We are hiring! Op dit moment hebben we vacatures voor de volgende instrumenten, maar een ‘open sollicitatie’ kan natuurlijk altijd.

De Kapel: bastrombone, slagwerker
De Kleine Harmonie: klarinet, hoorn, bastuba, fagot, trombone
Jong KHD: iedereen is welkom!

De kosten

ContributieRegulier lid per jaar / per maandStudenten en leden tot 18 jaar per jaar / per maand
Kapel273,00 p.j.
22,75 p.m.
189,00 p.j.
15,75 p.m.
Kleine Harmonie237,00 p.j.
19,75 p.m.
162,00 p.j.
13,50 p.m.
Jong KHD162,00 p.j.
13,50 p.m.
Buitengewone leden40,00 p.j.40,00 p.j.
Gebruik instrument50,00 p.j.35,00 p.j.

Voor gebruik van een instrument van de vereniging vragen we een eigen bijdrage, onder andere in verband met het onderhoud van de instrumenten. Slagwerkers betalen geen bijdrage voor gebruik van het verenigingsinstrumentarium.

De gemeente Delft kent een cultuurregeling voor ouders van kinderen en pleegkinderen tot 18 jaar die thuis wonen.

Muziekles en instrumenten

Onze vereniging heeft geen eigen muziekopleiding, dus als je les wilt moet je dit zelf regelen, bijvoorbeeld via een muziekschool. In Delft zijn twee muziekscholen: Muziekschool Rootz en Vrije Akademie (VAK).

Als je geen instrument hebt, kun je een instrument van de vereniging in bruikleen krijgen, als we deze op voorraad hebben. Als je nog niet zeker weet of een instrument je wel ligt, is dit natuurlijk een uitgelezen kans om een instrument zonder hoge aanschafkosten uit te proberen.

Buitengewone leden

Buitengewone leden zijn niet-musicerende leden. Speel je geen instrument, maar draag je de vereniging wel een warm hart toe? Wil je een steentje bijdragen en actief betrokken zijn? Wil je meebeslissen over de activiteiten of misschien je kennis en expertise inzetten bij de vereniging? Dan kun je buitengewoon lid worden.

Je mag deelnemen aan de ALV, in het bestuur of commissies plaatsnemen en je krijgt gratis toegang bij alle concerten. Uiteraard ontvang je ook alle interne communicatie.

Als je buitengewoon lid wil worden, neem dan contact op met onze secretaris.