Games in Concert

gepubliceerd op 26 mei 2022

De grote dag was aangebroken! De grote spelshow ‘Games in Concert’ vond op zaterdag 14 mei 2022 plaats in Theater de Veste. Het was een muziekevenement waarbij het publiek mocht gamen op live muziek gespeeld door de Kleine Harmonie Delft. Het hele evenement begon met een klein idee vanuit de jeugdleden om muziek te spelen meer gericht op jeugd en na drie jaar lang hard werken is het uitgegroeid tot een grote interactieve spelshow in het theater.

De combinatie van Gamen en live muziek spelen is geheel nieuw en bedacht door de gamescommissie leden, want als we muziek kunnen spelen van de games, waarom zou dan het publiek niet de spellen live mee kunnen spelen? In totaal hebben meer dan 500 enthousiaste publieksspelers meegespeeld en kunnen genieten van de shows!

Zowel tijdens de middag- als de avondvoorstelling werden er minigames gespeeld waarbij punten verdiend konden worden. De uiteindelijke winnaar veroverde de eeuwige room! Het publiek dat in vier verschillende teams werd ingedeeld, speelde enorm fanatiek mee met een Nintendo & World of Warcraft kahoot quizronde, Tetris op de Wii, het eigen gebouwde spel ‘schapen snaaien’ in Minecraft en levend ‘Wii is het?’ waarbij het orkest het spelbord was. Het kwam allemaal voorbij en werd door het orkest van live muziek voorzien. Het publiek juichte met alle spellen enthousiast mee. Onze muzikanten moesten daardoor met nog meer concentratie op het podium zitten. Wat was het fantastisch om tijdens het Matineeconcert de kinderen heel hard PIKACHU en BLAUW BLAUW te horen roepen en tijdens het avondconcert werd er net zo hard mee gedaan als er weer een nieuw team op winnen stond.

Tijdens het concert hadden we ook aantal toppers van solisten die weer nieuwe kanten van zichzelf lieten zien. Onze slagwerker, Willard van der Velden, speelde een prachtige solo op zijn cello bij het muziekstuk Game of Thrones. Onze euphonium speler, Niels Korpel, zong het lied Baba Yetu, bekend van de game Civilization IV waar hij menig orkestlid en mensen in het publiek mee verraste.

Al met al kijken we terug op een zeer geslaagde dag waar we allemaal trots op mogen zijn!

Einde van een prachtig tijdperk
Nieuwe KHD Website!