In memoriam: Maria Boks

gepubliceerd op 31 maart 2018

25 maart 1959 – 30 maart 2018

Verslagen zijn wij door het grote verlies van onze fluitiste Maria Boks. Wat gaan wij haar missen. Zowel haar mooie spel en prachtige solo’s op fluit en piccolo, als haar positieve persoonlijkheid.

Met een warm gevoel zullen wij terugdenken aan Maria. Aan bijvoorbeeld de prachtige solo die zij op 18 maart nog speelde tijdens ons jubileumconcert. Of aan haar 40-jarige jubileum bij de vereniging, dat wij twee jaar geleden gezamenlijk vierden tijdens onze concertreis in Zeeland.

Als een van onze trouwste leden liet Maria bijna geen repetitie aan zich voorbij gaan. Een mooie muzikale uitdaging kon zij daarbij zeker waarderen. Regelmatig zaten wij en het publiek met kippenvel op onze stoel tijdens de concerten door het fluitspel van Maria. Naast haar geliefde dwarsfluit en piccolo liet ze ook op hoorn van zich horen.

Niet alleen muzikaal was Maria een gewaardeerd lid. Zij zette zich ook op andere vlakken vol voor onze vereniging in. Zo heeft ze een grote bijdrage geleverd aan het digitaliseren en archiveren van onze muziekstukken. Een mega klus, waarvan wij nog lang de vruchten kunnen plukken.

Maria stond positief in het leven. Altijd liep zij binnen met een grote glimlach op haar gezicht. Ook tijdens haar ziekte bleef ze de zonnige kant van het leven zien. We hebben bijzonder veel respect voor haar doorzettingsvermogen. Maria, we gaan je vreselijk missen.

De leden van jouw vereniging, de Koninklijke Harmoniekapel Delft (KHD)

Samenloop voor Hoop
Fijne Feestdagen