Music at the Oscars

gepubliceerd op 03 december 2017

Op zaterdag 25 november was het voor film(muziek)liefhebbers eens alternatief genieten. Niet gezellig naar de bioscoop, maar live genieten van mooie filmmuziek in de Vredeskerk in Delft!

De Kleine Harmonie en de Kapel verzorgden samen het concert, “Music at the Oscars”. Beide orkesten speelden filmmuziek die een Oscar hebben gewonnen of hiervoor zijn genomineerd.

Om de sfeer gelijk goed neer te zetten, werd het publiek bij aankomst buiten verwelkomd op de rode loper door een clubje paparazzi. Ook binnen was een fotomoment mogelijk voor de mediawall, bedrukt met logo’s van alle sponsoren. Samen met de prachtig uitverlichte kerk, was de sfeerbeleving compleet.

De Kapel trapte af met muziek uit de films The Godfather, James Bond, Ben Hur, E.T., Out of Africa en de winnaar van de laatste Oscar voor beste filmmuziek: La La Land. Na de pauze gaf Erik Janssen het stokje over aan Carel Piguillet, die de Kleine Harmonie dirigeerde naar hoogtepunten uit films als Les Miserables, Grease, Sound of Music en Titanic. Alle muzikanten waren prachtig gekleed in galakleding en hebben werk gemaakt van hun uitstraling.

De gehele avond werd in stijl begeleid door gastheer en –vrouw Sander Uijtdehaage en Christel van den Hurk. Zij praatten niet alleen de avond aan elkaar, maar deinsden ook niet voor terug voor een imitatie van E.T. en het zingen van Les Miserables in 3 minuten.

Met plezier kijken we terug op deze mooie avond en genieten we na met de foto’s van fotoclub Klik. De sfeer die de fotografen als paparazzi bijdroegen, werd door het publiek gewaardeerd. Voor de fotografen zelf was het ook een leuke en leerzame ervaring. En wij zijn natuurlijk heel blij met alle foto’s om nog lang te kunnen nagenieten van dit concert.

Fijne Feestdagen
100-jarig bestaan Botanische Tuin