Op groots avontuur met de KH

gepubliceerd op 03 april 2017

Het was een thuiswedstrijd voor de Kleine Harmonie op zondag 26 maart: het voorjaarsconcert vond plaats in onze eigen repetitieruimte. De ruimte was echter alleen een vertrekpunt, want met het thema “De Kleine Harmonie op groots avontuur” werd onder de vertrouwde leiding van Carel een tocht gemaakt naar de woestijn, schateiland en Hamelen, vergezeld door tovenaars, koningen en hobbits.

Door de afwisseling van de muziek met verhalen kwamen ook de kinderen aan hun trekken. Met de de “Rattenvanger van Hamelen” en “Rapunzel” (Raponsje) waren de stukken er speciaal voor uitgekozen: muziek en verhaal wisselden elkaar af of werden gecombineerd. De dochter van de dirigent las de verhalen voor. Bij andere stukken, zoals een bewerking van de filmmuziek van Disney-hit “Aladdin” en Kees Schoonenbeek’s “King Arthur” zorgde Jet voor een gedegen inleiding.

Na de pauze bleek de zit voor jonge kinderen toch wat lang, maar met Highlights van de Efteling was de aandacht weer helemaal terug. Wel waren er wat vraagtekens bij wat toeschouwers en orkestleden over de afsluiting met het Carnaval-festival: dat melodietje zit nog wel een weekje in ieders hoofd!

Winnaars 'Blaas de langste noot'
Terugkijken op Brel & Brass