Het jeugdorkest van de Koninklijke Harmoniekapel Delft

Samen met veel plezier muziek maken is het motto van Jong KHD. Bij ons leer je om samen met elkaar muziek te maken in een echt harmonieorkest onder de bevlogen leiding van onze dirigent. We organiseren allerlei toffe activiteiten voor het orkest, maar ook samen met de hele vereniging die uit meer dan 130 muzikanten bestaat!

Je bent van harte welkom om vrijblijvend een aantal repetities mee te spelen. Met de knop hier beneden kun je je interesse aan ons laten weten of stuur een mail naar jongkhd@harmoniedelft.nl.

Wat ga je doen?

Samen spelen is meer dan alleen met je instrument aan de slag. Je leert om naar elkaar te luisteren, ritme te volgen, te versnellen, te vertragen, hard en zacht te spelen en nog veel meer. Dit doen we op allerlei manieren, want lol in het muziek maken, daar draait het om.

Om te laten horen wat je hebt gerepeteerd geef je ook af en toe een concert voor publiek. Zoals op Koningsdag of met kerst en ook vaak samen met de andere orkesten van de vereniging. Daarnaast organiseren we binnen de vereniging ook gezellige andere activiteiten zoals een speurtocht, barbecue en een zomerkamp. (daar zijn ouders ook welkom, als je dat wilt tenminste 😉)

Voor wie is Jong KHD?

Voor jongeren die een instrument bespelen dat past in een harmonieorkest en die minstens één of twee jaar muziekles hebben gehad. Instrumenten die mee kunnen doen zijn: dwarsfluit, klarinet, hobo, fagot, trompet, trombone, hoorn, saxofoon, bariton/euphonium, tuba, slagwerk.

Wanneer en waar is de repetitie?

Wekelijks op woensdagavond van 18:30 tot 19:30 uur in het Stanislascollege aan de Krakeelpolderweg in Delft. De repetitie vindt plaats voorafgaand aan de repetitie van de Kapel.

Kan ik meespelen en/of lid worden?

Je kunt altijd vrijblijvend met een aantal repetities meedoen. Je kunt dan kijken of het wat voor je is en of je al het instapniveau hebt om mee te spelen. Als je het leuk vindt dan krijg je van ons een aanmeldformulier en word je lid van Jong KHD! Met de knop hier beneden kun je aangeven dat je graag mee wilt spelen of je kunt ook mailen naar jongkhd@harmoniedelft.nl.

Je kunt ons met al je vragen bereiken op jongkhd@harmoniedelft.nl. Ook kun je je vragen achterlaten in het formulier hierboven, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Wat kost het?

Als je mee doet word je lid van onze vereniging. Je betaalt dan het tarief voor leden onder de 18 jaar. €13,50 per maand.

Jeugd Sport & Cultuurfonds

Het is mogelijk om gebruik te maken van het Jeugd Sport & Cultuurfonds om de contributie te betalen. Op onze pagina over het fonds Jeugd Sport & Cultuurfonds vind je meer informatie over wat zij kunnen betekenen. Alle informatie en de mogelijkheid om je aan te melden vind je op jeugdfondssportencultuur.nl.