Ensembles

Binnen de vereniging bestaan meerdere ensembles in verschillende bezettingen. Zo zijn er op dit moment een koper- en klarinetensemble actief. Ook lopen er af en toe tijdelijke projecten. Een aantal ensembles komt graag uw huiskamerfeest, dorpsbarbecue of caféterras vermaken, neem gerust contact op.

Delft Brass

Delft Brass is het koperensemble van de Koninklijke Harmoniekapel Delft. “We willen graag laten horen hoe veelzijdig koperblaasmuziek is. We zijn zeven gepassioneerde amateurmuzikanten die het onwijs leuk vinden om samen mooie muziek te maken. Wij spelen een gevarieerd repertoire: voor ieder wat wils. Puur uit plezier en passie voor muziek: en dat hoor je!”

Leden: Nicolien Heetebrij, Tommy Hopstaken, Marc Harleman (trompet), André Elbrink, Martin Koster (trombone), Nadine Rodewijk (hoorn), Brenda Hooiveld (bastuba)

Meer info: volg Delft Brass op Facebook of Twitter.

Woodwind octet Octopus

Octopus is een ensemble van de Koninklijke Harmoniekapel Delft bestaande uit 8 enthousiaste amateur muzikanten. Octopus heeft een unieke samenstelling van 4 klarinetten, 2 saxofoons en 2 fagotten. We vinden het erg leuk om in deze samenstelling muziek te maken en dit ook aan het publiek te laten horen. We spelen een gevarieerd repertoir van licht klassiek tot hedendaagse muziek. We gebruiken meestal eigen bewerkingen om een zo hoog mogelijk muzikaal rendement te krijgen.

Leden: Anneke Simonis, Corrine Heijmans, Nicole Heijmans en Stefan Mieras: klarinet; Judith Jahn en Rik Sonderkamp: saxofoon, Attie Boks en Henny Bailly: fagot.

Voor boekingen en vragen kunt u e-mailen octopus@harmoniedelft.nl of bellen Henny Bailly (015-3694194 of mobiel 0621803474)

Work in Progress

Work in Progress is een ensemble dat staat voor plezier, gezelligheid en lekkere uptempo/bekende hits. Het bestaat uit 6 enthousiaste muzikanten die graag voor u optreden. Het repertoire is heel gevarieerd met nummers ‘uit de oude doos’, jaren 90, zero’s en tv tunes. Heel herkenbaar en een garantie voor meezingen. Het repertoire wordt elke keer ververst en uitgebreid.

Voor informatie kunt u contact opnemen met workinprogress@harmoniedelft.nl

Blaaskwintet Westenwind

Blaaskwintet Westenwind bestaat uit vijf muzikanten uit de Kapel, in traditionele bezetting: fluit, hobo, klarinet, fagot en hoorn. We zijn geformeerd om in Estland een optreden te geven tijdens een avond waar meerdere ensembles van zich lieten horen. Dit beviel zo goed dat we in Nederland door zijn gegaan. We hebben twee keer gespeeld op Monumentendag in Delft.
Ons repertoire is erg gevarieerd:

• Denes Agay – Five Easy Dances
  • Ferenc Farkas – Early Hungarian Dances
  • Hugo de Groot – Variations on a Dutch Folksong (In Holland staat een huis)
  • Gustav Holst – Kwintet in As groot
  • Modest Mussorgsky – Pictures at an Exhibition
  • Zequinha de Abreu – Tico Tico

Huidige bezetting: Sietske Derksen (fluit), Jan Vaessen (hobo), Sophie Kirkels (klarinet; niet op foto), Lidwien de Jong (fagot) en Martijn Caspers (hoorn).
Voor meer informatie kunt u contact opnemen via westenwind@harmoniedelft.nl.