Dirigenten

Onze vereniging staat onder muzikale leiding van onze geweldige maestro's Paul van Gils, Carel Piguillet en Bram Soentjens.

Paul van Gils

Vanaf 1 januari 2023 is Paul van Gils dirigent van de Kapel. De muziek zit bij Paul in hart en nieren. Hij is een zeer ervaren en succesvolle dirigent met ervaring voor orkesten van hoog niveau.

Muziek zit in de familie

Paul van Gils werd geboren op 1 november 1990 in Boxtel. Hij groeide op in een muzikale familie. Vader Mari is beroepstrompettist, dirigent, componist/arrangeur. Op 8 jarige leeftijd begon Paul met trompetlessen bij de plaatselijke muziekschool. Later volgde hij privélessen bij Sjef Pijpers sr. Al tijdens zijn middelbare school studeerde Paul aan het conservatorium in Tilburg met hoofdvak trompet bij Raymond Vievermans.

In 2009 startte hij aan het Conservatorium van Amsterdam met hoofdvakken trompet bij Theo Wolters en Hafabra-directie bij Danny Oosterman. Na twee jaar besloot Paul zich volledig te richten op het dirigeren van (blaas-)orkesten. In 2014 heeft Paul zijn bachelor examen, bekroond met het predicaat ‘zeer goed’, afgesloten.

Een echte alleskunner

Paul heeft veel ervaring als dirigent van orkesten van allerlei niveau's. Zo is hij al sinds het begin van zijn studies werkzaam als muzikaal leider van verschillende fanfares, harmoniën en ook een brass band.

Paul dirigeert momenteel bij Amsterdam Brass, Eendracht Eerbeek en Constantia Menaam. Sinds januari 2023 is hij gestart bij de Koninklijke Harmoniekapel Delft, als dirigent van de Kapel. De KHD is qua vereniging een goede match voor Paul omdat muziek maken op hoog niveau hoog in het vaandel staat, zonder het speelplezier en de gezelligheid uit het oog te verliezen.

Carel Piguillet

De dirigent van de Kleine Harmonie is Carel Piguillet. Hij leidt het orkest sinds 2002 met veel enthousiasme en is tevens eerste trombonist van de Kapel. Voor zijn verdiensten als dirigent en muzikant is hij in 2022 benoemd tot erelid van de Koninklijke Harmoniekapel Delft.

Veelzijdig muzikant

Op 10-jarige leeftijd kwam Carel met de blaasmuziek in aanraking. Al snel mocht hij meespelen op de bariton in een fanfareorkest. Na een paar jaar sprak de trombone hem toch meer aan. Behalve tromboneles volgde hij ook algemene muziekleer aan de Vrije Akademie. Hij speelde in allerlei verschillende soorten orkesten: fanfares, blaaskapellen, harmonieorkesten, symfonieorkesten, big bands, een promenade-orkest, een opera- en operettebegeleidingsorkest en zelfs in een eigen combo. In al deze orkesten heeft hij veel ervaring op kunnen doen. Voor het combo en voor verschillende blaaskapellen schrijft hij arrangementen.

Familieman

Naast enthousiast dirigent en muzikant is Carel een echte familieman die graag allerlei leuke activiteiten onderneemt met zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen.

Bram Soentjens

Vanaf schooljaar 2022/2023 heeft de Koninklijke Harmoniekapel Delft haar eigen jeugdorkest! Als bevlogen dirigent staat Bram op de perfecte plek om onze jonge muzikanten te inspireren en met veel plezier samen muziek te laten maken!