De Kleine Harmonie 40 jaar!

gepubliceerd op 19 februari 2016

De Kleine Harmonie is jarig! En dat gaan we natuurlijk vieren. Op verschillende momenten staan we dit jaar stil bij het veertigjarige jubileum. Met op 20 november het lustrumconcert als hoogtepunt.

In veertig jaar tijd heeft het orkest twee keer een naamsverandering ondergaan. In 1976 werd het orkest opgericht onder de naam Aspirantenorkest. In 2006 werd dit veranderd in de Aspiranten. Vanaf 2013 ging het orkest verder onder zijn huidige naam: de Kleine Harmonie.

Het orkest is opgericht om het arsenaal aan muzikanten voor de Kapel te vergroten. Het was vooral bedoeld als opleidingsorkest en gaf muzikanten de gelegenheid om orkestervaring op te doen. Door de jaren heen ontwikkelde het orkest zich tot een zelfstandig harmonieorkest binnen de KHD, naast de Kapel.

Op dit moment bestaat de Kleine Harmonie uit ongeveer 30 leden. Samen toegankelijke en gevarieerde muziek maken is het doel. Carel Piguillet dirigeert het orkest 15 jaar. Carel speelt zelf als trombonist bij de Kapel.

Cornelis Boks
Queen Symphony