Het Vette Meespeel Project door De VAK en de KHD

09 november 2024

Meespelen in een groot jeugdorkest

Tijdens 3 repetities op woensdagavond van 18.30-19.30 ga je samen met het jeugdorkest van de KHD, Jong KHD, een aantal stukken instuderen. Het is namelijk heel leuk en leerzaam om naast muziekles ook samen te spelen met andere muzikanten. Dit doen we onder leiding van dirigent Bram Soentjens. Bram is een échte jeugdorkest dirigent en gaat ervoor zorgen dat we mooi samen leren spelen! Op zaterdag 9 november gaan we dat met elkaar laten horen in OPEN (Vesteplein 1), wat we met elkaar hebben gespeeld.

Voor wie

Nog nooit in een orkest gespeeld? Geen probleem! We hebben muziekstukken van verschillende niveaus en we gaan iedereen helpen om te kunnen meespelen in het grote jeugdorkest. Blazers, strijkers en slagwerkers kunnen allemaal meedoen.

Vanaf ongeveer 8 jaar kan je meedoen. Speel jij een orkest-instrument en heb je 2 jaar of langer les gehad? Speel dan met ons mee met dit Vette Meespeel Project! Ook als je geen les hebt bij de VAK kan je meedoen. Als je twijfelt of je mee kunt of wilt doen stuur ons even een berichtje via whatsapp.

(instrumenten die in een orkest zitten; klarinet, saxofoon, hobo, viool, cello, trombone, trompet, tuba, hoorn, fagot, fluit, slagwerk)

De muziek

Klik op de linkjes voor een Youtube opname!

Contact en opgeven

Lijkt het je leuk om mee te spelen? Stuur dan een mailtje naar jongkhd@harmoniedelft.nl

Of als je vragen hebt stuur ons een berichtje via whatsapp.

Laat ons even weten hoe je heet, welk instrument je speelt, wie je muziekdocent is en hoe lang je al ongeveer les hebt. Wij zorgen voor de bladmuziek en de limonade!

Alles op een rijtje

• Meedoen is gratis, maar we verwachten wel dat je er bent als je je opgeeft.
  • Je komt naar de repetities (minimaal 2):
    • Woensdagavond 16 en 23 oktober en op 6 november
    • Van 18.30 - 19.30 uur
    • In het Stanislascollege aan de Krakeelpolderweg in Delft. (Ingang via het schoolplein aan de Pootstraat)
  • Je bent klaar om te shinen tijdens het concert!
    • Zaterdag 9 november
    • Op het podium van OPEN, Vesteplein Delft
    • Generale repetitie van 10.30 - 11.30 uur
    • Concert van 12.00 - 12.30 uur
    • Napraat borrel!

Samenwerking

Jonge muzikanten inspireren om samen muziek te maken.

Met dat doel gaan De VAK - Centrum voor de Kunsten en de Koninklijke Harmoniekapel Delft samenwerken. Door samen op te treden, maar ook door samen spelen in een orkest, toegankelijker te maken voor iedereen. Want wij vinden dat muziek maken een hobby is die nog leuker is om met elkaar te doen. En dat willen we graag stimuleren.